2011. május 27., péntek

Csavart darálthús


Sógornőék voltak itt a hét végén és arról "panaszkodtak" milyen degeszre ették magukat. Na én meg olthatatlan kíváncsiságtól fűtve rögtön meg is interjuholtam(vagy interjuvoltam, nem tudom hogy a helyes nyelvtanilag :D ) őket, hogy mivel. Szerintem biztosak voltak benne, hogy kiváncsiskodni fogok és készültek mert telefonnal készült fotót mutattak az ételről ami fel is keltette rögtön az érdeklődésem. Rövid unszolásomra Zita meg is kereste a receptet ami alapján készítette. Andinál olvasói beküldő receptjét mutatta, a "tulaj" pedig sz.ildikó77 (linkeltem a lelőhelyet, szó ne érje a ház elejét ;) )
Piszkálgatta a fantáziám mígnem ma elhatároztam megcsinálom. Nekik nagyon ízlett az ízlésük nagyon jó így rossz biztosan nem lehet. Picit módosítottam a fűszerezésen de nem jelentősen, és csak fél adag készült.

Fél kg darálthúst nyakon öntöttem 1 dl főzőtejszínnel, és 1,5 órára lefedve hűtőbe tettem. Ezalatt magába szívta a tejszínt a hús. Dm es bio ételízesítőt szórtam bele, borsoztam, friss petrezselymet vágtam bele és megszórtam fokhagymasóval, alaposan összekevertem.
Alufóliára ráfektettem bacon szalonnát

erre ráterítettem a húst

sonkát pakoltam rá, füstölt karaván sajttal és , gombával is jól megpakoltam.

Ezután feltekertem és sütőtálba helyeztem. Tipp: Zita említette, hogy nagyon nehéz volt a sütőtálba tennie én erre ki is találtam egy megoldást. Alufóliába tekerve tettem át és így nem mászkált a hús és a töltelék sem sehová és a tálban szedtem le róla a fóliát.
Ráöntöttem még 1 dl főzőtejszínt és letakarva 30 percre beraktanm a sütőbe.

Az idő lejártával levettem a takaróját és további 15 percre elbúcsúztam tőle,, de a maradék karavánt azért még rápakoltam...
Petrezselymes ujkrumplit és salátát kínáltam hozzá. (saláta a következő posztban kerül megosztásra :D )
Köszi Zita, hogy megosztottad velem ezt a receptet!! Puszi!! Tényleg igazán finom, kiskorú is majdnem egy egész szeletet benyakalt... :D

2 megjegyzés: