2011. augusztus 4., csütörtök

Zebra torta



Komaasszonyom a minap mondta, hogy szívesen enne valami sütemény félét. Ő dolgozik én itthon vagyok így a szakácsné szerepét én töltöm be... Szóval kapva kaptam az alkalmon és elkészítettem ezt a bonyolultnak tűnő de végtelenül egyszerű süteményt.
Nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz. A gyerekeim alig bírták kivárni, hogy egy picit meghűljön, már azon nyomban melegen ették volna.
Kiskorú most is kivette a részét a sütésben, amikor betoltuk a sütőbe még el is köszönt tőle. Mondta : heó csütííí :D aranyos volt.

Ez a süti igazából egy vizes piskótához hasonló ízben pedig kalács, kuglóf filingje van. Mi az Ildivel lekvárral ettük a fiúk meg csak tejet ittak hozzá.

5 db tojást ketté választottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A sárgájához hozzá kevertem 25 dkg cukrot amit alaposan kikevertem ezután bele csurgattam 125 ml langyos vizet és 250 ml étolajat. 37,5 dkg lisztet 1 cs sütőporral össze kevertem és apránként a tojás sárgás elegyhez kevertem, majd a habot is óvatosan bele forgattam. A masszát ketté vetem és az egyikbe 2 evőkanálnyi Holland kakaóport kevertem a másikba ami fehéren marad vanília aromát csepegtettem.
Egy 26 cm es tortaformának az aljába sütőpapírt tettem, sütőt elő melegítettem...

A barna és a fehér masszát felváltva egymásra kanalaztam a forma közepére, úgy hogy nem csináltam vele semmi mást. Szóval bele tettem a formába középre 1 szószos kanál fehér masszát, majd ennek a tetejére barnát és annak a tetejére pedig fehéret, mindaddig amíg el nem fogyott a tészta. Ezután betoltam a sütőbe -elköszöntünk tőle:D - és 180°C-on 35-40 percig sütöttem, de tűpróbázni kell.
Formában hagytam kicsit hűlni, majd levettem róla és tányérra tettem. Mint a tortát úgy szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése