2011. november 14., hétfő

Bolognai spagetti


Be kell, hogy valljam, ezidáig ez volt az adu ász a kezemben akkor amikor nem volt időm. Mert csak elő a maggi fixet és hamar lehetett enni. De most ennek vége száműztem a konyhámból a bolognai fixet. Nem mondom, hogy soha többet, de amikor lehet mellőzni fogom. Most ugyanis valódi alapanyagokból készült és az eredménnyel meg voltunk elégedve,nem kicsit. Elsőszülöttemnek egy kis baja volt vele, hogy a hagymát kockára vágtam és észrevette benne. Legközelebb lereszelem és akkor számára is tökéletes lesz.

1 fej vöröshagymát 4 ek olíva olajon üvegesre hevítettem, rátettem fél kg darálthúst és addig pirítottam amíg ki nem fehéredett. Ekkor bele zúztam 3 gerezd fokhagymát. Fűszereztem egy csipetnyi őrölt rozmaringgal, sót, borsot 1-1 teáskanálnyi szárított petrezselymet, oregánót, és bazsalikomot,fűszerpaprikát szórtam rá. Felöntöttem fél l sűrített paradicsom lével meg vagy 2 ld vizet is adtam hozzá. 15-20 percig főztem... Nem találtam elég sűrűnek ezért 2 evőkanál lisztet(beszerzek keményítőt és az ilyesmit azzal fogom csinálni) kevés vízzel csomómentesre kevertem, és hozzá csurgattam a húsis szószhoz. Kb 5 percig forraltam még, hogy a liszt ízét elfölje.

Ezalatt feltettem vizet forrni és kifőztem a spagetti tésztát.
Tálaláskor reszelt sajtot szórtam rá, és amíg el nem tüntette mindenki a tányérjáról az adagját mélyen hallgattam róla hogy is készült ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése