2011. december 2., péntek

Csokis pöffeteg


Vannak olyan receptek, vagy formázási technika vagy kategória ami időről időre végig szokott söpörni a gasztro blogokon.
Egy ilyen áldozata lettem én is amikor ez a tea süti készült. Nagyon sok szépet és jót olvastam róla, és nem is tűnt túl bonyolultnak. Végülis nem is az. Csak az az igazság, hogy ha túl sokáig dédelgetünk egy álmot azt hajlamosak vagyunk túl misztifikálni. Szerintem velem is ez történt ezzel az édességgel.
Nem mondom, hogy nem jó, de sokkal többet vártam tőle, pont azért mert sokkal többet képzeltem bele, mint ami benne van valójában.
Az, hogy finom le kell szögeznem. Egy csupa csoki süti. Ami talán nekem most nem is sikerült épp tökéletesre, ugyanis épp egy pech sorozat kellős közepén csináltam, amikor más süti sem sikerült, olyan ami annak előtte tökéletes lett, most ehetetlenül el rontottam. Na de hát vannak ilyenek is erről is kell írni, a lónak is négy lába van mégis meg botlik mondja a közmondás, na meg ugye csak az hibázik aki dolgozik.
Egy szó mint száz, nem olyan lett mint amilyennek én azt vártam.

De nem hiszem, hogy én ezt ilyen könnyen fel adnám, meg ismételem majd egy másik alkalommal, amikor épp nem hagy cserben a rutinom :-)

Receptet nem írok látogass el érte Barbihoz, én is az ő receptjét követve csináltam meg!

10 megjegyzés:

  1. A pech sorozatot én is ismerem! :))) Mit vártál mást, mi nem ízlett benne? Ez olyan csupacsokis, enyhe puszedlis beütéssel. :) Mi is nagyon szeretjük, nem dobunk persze tőle hátast, inkább a krémes sütiktől szoktunk, :) de szerintünk is nagyon finom. Nálam egy másik receptet találsz, ha gondolod, jah, mondjuk én mindig tortabevonóval készítem... :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Csilla! Nem azt mondtam, hogy nem ízlett, hanem, hogy többet vártam tőle mint a mit valójában kaptam. Nem hiszem, hogy ez a süti avagy a recept hibája lenne, inkább én dramatizáltam túl a helyzetet. ;) Meg nézem a tiedet is...

    VálaszTörlés
  3. :DDD Tündi nem is gondoltam olvasás közben, hogy tőlem sütötted! Képzeld tegnap sütöttem meg én is, és nevetni fogsz, de nem sikerült olyanra mint szokott, nem terült rendesen és szerintem, túl hamar kivettem a sütőből. Viszont isteni lett és imádom nagyon, alig bírok magammal, hogy csak egyet-egyet egyek tízóraira és uzsonnára! A túlmisztifikálást ismerem, én a macaronnal jártam így. Különben a lényeg a csokiban van, minél nagyobb a kakaótartalma annál jobb, azt hiszem! :))

    VálaszTörlés
  4. Szerintem jók lettek. Nem mindig azt kapjuk, amit várunk, meg mindenki ízlése más. Én kétszer készítettem, mindkétszer nagyon nagy siker volt. szerintem is finom volt, pedig nem vagyok csokirajongó. Én tejcsokival készítettem, mert nálunk azt kérik, azzal is jó lett. Próbálkozz csak:) De az is lehet, hogy ez nem a te sütid:)

    VálaszTörlés
  5. Igen, kicsit laposabbak lettek, de attól még gondolom finom volt! Én is járok így, hogy semmi sem sikerül. Akkor nem kínlódok tovább, majd legközelebb sikerül. Én a múltkor a tejpitével voltam így. Nem volt szép, de finom lett...

    VálaszTörlés
  6. Jajj Barbi! Én nem negatívumként említette azt, hogy tőled van a recept, mert az úgy tökéletes ahogy van. Én voltam a béna ez már biztos. Legközelebb jobb minőségű csokival próbálkozom. Lehet az volt a baj ahogy mondod is.

    VálaszTörlés
  7. Köszi Trollanyu próbálkozni fogok még jobb minőségű csokival. Most egy általam ismeretlen német csokit használtam. Legközelebb Milkával csinálom azt legalább ismerem, és itt is lehet kapni. Mert lesz legközelebb, mert azt nem hagyom, hogy egy ilyen egyszerű valami kifogjon rajtam ;)

    VálaszTörlés
  8. Kriszti! Valóban laposak lettek. Az ízükkel szerintem semmi gond nem volt. Csak én másra számítottam, de hogy mire az nem tudom meg mondani.
    Remélem most a pech nem fog meg környékezni, torta sütés élőtt állok..

    VálaszTörlés
  9. Tündi, én is megsütöttem tegnap ezt a sütit, és a férjecském teljesen odáig volt tőle. Nekem is nagyon ízlett, kicsit olyan, mintha a trüffelt megsütöttem volna:) Nekünk nagyon bejött:) A 15 dkg csokiből nekem 10 70%-os volt, és 5 Boci ét csoki. Az biztos, hogy a jó sütemény titka a minőségi alapanyag!
    A kókuszkockádat is megsütöttem végre a hétvégén (a ronda sütidet), és nekünk túl édes volt a csokikrém, viszont frissen nagyon jó állagú volt az egész, az édessége ellenére etette magát. Köszi a receptekért!

    VálaszTörlés
  10. Judit nagyon szívesen! Örülök ha ízlett nektek. A ronda sütit nekem is kellett most megint csinálni a nagy fiam kérésére. Ma vitte a suliba, kínálósnak mert hétfőn volt a szüli napja de csak ma ment. Valóba édes de nagggyon finom ;) Szerintem...

    VálaszTörlés