2011. december 10., szombat

Darálós keksz


Régen sütöttem ilyen kekszet, mert anyósomnak volt darálója és keksz készítő rátéte. De mióta nem vagyok anyós közelében így a daráló közelében sem nem tudtam csinálni. Pesten volt egy néni akinek volt és tőle kaptam kölcsön akkor készült.
Na de most már van nekem is. Minap bementem egy használt dolgokat árúsító boltba és ott leltem rá egy húsdarálóra és a kellékekre. Nem is haboztam sokáig és el hoztam cirka 4€ ért.
Boldogan hoztam haza és amint lehetőségem volt rá elő is vettem és gyártottam a kekszeket :-)

A recept Horváth Ilona agyon használt szakácskönyvéből származik.
70 dkg lisztet el morzsoltam 25 dkg vajjal tettem hozzá, 4 egész tojást, 2 cs vaníliás cukrot, 1 1/2 sütőport és 25 dkg cukrot. Robival össze állíttattam, folpakba csomagoltam és 2 órára hűtőbe tettem.
Majd a darálót felszereltem, és szépen kinyomtam vele a tésztát. Kb 10 cm es csíkokra. Bekkám még kicsit formázott is egyiken másikon :-)

Sütőpapiros lemezre tettem és 10 perc alatt világosra sütöttem őket.
4 lemeznyi süti lett, a kelesztő tálamba fért csak bele:D

A könyvben másképpen írja az össze állítást, margarint cukorral habosra keverni meg ilyenek, de nekem úgy lágy szokott lenni.

13 megjegyzés:

  1. Ezt a sütit én is nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet:) Darálóm nincs, de keksznyomóm van, szerintem azzal is működik, mert sok betét van hozzá.

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu! Igen finom kis süti, és keksznyomóval is tökéletesen működik...

    VálaszTörlés
  4. Anno gyakrabban sütöttük, variáltam kókuszreszelékkel meg dióval, fele kakaósan készült vagy éppen reszelt citromhéjjal- szóval jó választás, de hol lehet a húsdarálóm? mert a mintázó része a minap a kezembe akadt a fiók mélyéről...

    VálaszTörlés
  5. Szép mennyiség! :)))
    Nagyon régen ettem már ilyet, de nagyon finom az biztos! Nekem megvan a húsdarálóm, és már mintázó is van hozzá, vettem a piacon, már csak neki kellene állni... :D

    VálaszTörlés
  6. Vicuska! Keresd, gyorsan elő a darálót és hajrá. Karácsonyra egy félének pont meg is fog felelni ;-) Én is variáltam régen, de most csak vaníliás készült erre volt az igény.

    VálaszTörlés
  7. Csilla! Akkor itt az idő, hajrá állj neki, nagyon gyorsan kész és ilyen sok finom kekszecskéd lesz, én még ajándéknak is adtam belőle.

    VálaszTörlés
  8. Imádom a darálós kekszet - főleg a kakaósat, de a vaníliás is jöhet! :) Anyukámnak van ilyen formája, nekem nincs, emiatt nem is készítettem már nagyon nagyon régóta...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella! Mi is szeretjük és hamarosan megint kell készítenem...
      Nálunk is anyósomnak volt formája meg darálója ezért évekig nem csináltam. De mostmár nekem is van, így bármikor "darálhatok" ha úgy tartja kedvem :)

      Törlés
  9. :( Pontatlan a recept,ha idézünk akkor jól tegyük. Egy nem gyakorlott háziasszony bizony elcsodálkozik neki miért nem sikerült. A sütöpor 1/2 csomag!!!!!
    Nem màsfél!A vajat célszerü zàrójelbe tenni, mert az eredeti margarinos!
    ...Egy cukràsz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Cukrász!
      Valóban a vaj helyett a szakacs könyvben margarin szerepel( viszint nem hinném, higy minőségi romlást eredményezne a csere), de a másfél sutőpor helytálló. Kérem a Horváth Ilona Szakácskönyv 1993 ban megjelent ötödik kiadása 263. oldalán utána nézni.

      Törlés
    2. Én zsírral csináltam!!!

      Törlés