2011. december 22., csütörtök

Krémes 2


El készültek a krémeseim... Tavaly is készült akkor csináltam először, de most nem tettem rájuk tejszínhabot, nekünk az úgy egy kicsit sok volt, és a csoki máz helyett simán porcukorral szórtam meg kicsit karácsonyi ruhába öltöztetve :)

Két csomag előre kinyújtott leveles tésztát (2x250g) tepsi hátulján kisütöttem. Sütés közben figyeltem, hogy ne hólyagosodjon. Elötte megböködtem, és közben pedig amikor nagyon megduzzadt tiszta enyhén nedves ruhával óvatosan lenyomkodtam.

Az egyik lapot tálcára tettem a másikat még melegen felszeleteltem akkorára amekkora szeleteket szeretnék.
A tálcán lévő tészta köré sütőpapírból keretet készítettem (tűzőgéppel bírtam rá, hogy egybe maradjon )

1,15 liter vízben felfőztem 4 csomag vaníliás pudingot 10 dkg cukorral, közben felvertem 6 tojás fehérjét szintén 10 dkg cukorral. Amikor a puding besűrűsödött, a tojás habot bele öntöttem és alaposan át kevertem. 3-4 percig kell még így együtt főzni. Nem lesz tojásrántotta íze nem kell félni!
Ezután még a forró krémet a tésztára öntöttem szépen elterítettem,(most lehet a felvert tejszínhabot rásimítani) és az előre elkészített darabokat szépen ráfektettem.

Hűtőbe tettem... Ha kellőképpen lehűl akkor a szeletek mentén nagyon szépen szeletelhető.

Én most az egyes szeletekre kiszúró formát fektettem és úgy szitáltam rá a porcukrot.

9 megjegyzés:

  1. Tündi ez nagyon szép lett és biztosan finom is! Egyik kedvenc sütim! A cukrászdában mindig krémest rendelek! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a krémest, mindegy hogy sima vagy francia...Ezek nagyon szépek lettek és ötletes a dísz is rajtuk!!

    VálaszTörlés
  3. Barbi! Köszönöm! Én is nagyon szeretem a krémest, és ezzel a recepttel tényleg olyan lesz, mint a cukiba...

    VálaszTörlés
  4. Köszi Kriszti;) Nagyon örülök, hogy tetszik...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek, ügyes vagy:) Boldog Karácsonyt Nektek:)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Trollanyu!Nektek is Boldog Karácsonyt kívánunk!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek, és a díszítéssel rajta nagyon hangulatos! Boldog Karácsonyt! :)))

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Csilla ezt a díszt úgy álmodtam meg szó szerint! Nektek is Boldog karácsonyt!!

    VálaszTörlés
  9. Szépeket álmodsz, mert nagyon szép és mutatós kis díszítés! Egyik kedvencem!

    VálaszTörlés