2012. augusztus 8., szerda

Bagett hideg kelesztéssel, blogkóstoló 4-re


A játék negyedik felvonásának házi gazdája Házias konyha írója Chefviki, aki ebben a fordulóban nekem Gionettát és az ő Magyar ízek tárházát sorsolta ki.

Nagyon megtetszett a fent nevezett blogban ez a hideg kelesztés, és apjuk jelezte is, hogy ő valami finomat enne. Így kapva kaptam az alkalmon és elkészítettem ezeket a bagetteket. Kicsit turbóztam rajta, nem mintha Gionetta alap változata nem lett volna kellően elégséges számunkra, de az én vezérhangyám erősebb nálam, és ha az egyszer beindul, nem tudok neki megálljt parancsolni.
Ez történt most is... Mert egyszer csak elkezdett motozni, hogy akkor ez nagyon frankó de ízesítsük ezeket  a csodaszép bagetteket. Na az enyémek koránt sem lettek még csodaszépek , de ízesek az már biztos.

Na akkor:
Még délben elkészítettem 20 dkg öreg tésztát... 18 dkg lisztet, 1 dl vizet, 1 kis sót és kis cukrot 1 dkg élesztővel kidagasztottam, fedeles dobozban a hűtőbe tettem.
Este neki álltam bedagasztani a bagett tésztáját.
Én 60 dkg sima lisztet tálba szitáltam 1 csipet aszkorbin savat kapott, hozzá adtam az alaposan megkelt öreg tésztát,1 dkg élesztőt csipegettem még rá,1 tk cukrot 1 ek sót öntöttem még bele, és kb 4 dl szobahőmérsékletű vízzel elkezdtem dagasztani. Közben hozzá csurgattam 2 ek olajat is.
Ahogy elkészültem a dagasztással nem kelesztettem semmit rajta, hanem rögtön neki fogtam a formázásnak.
4 egyenlő részre osztottam a tésztát és egyenként mindegyiket kinyújtottam vagyis csak 3 at belőle. kettőt megkentem bőségesen fokhagymás fűszervajjal, egyre alaposan szórtam reszelt sajtot az utolsóba pedig magába a tésztába bele dolgoztam egy kis, kockára aprított kolbász szalámit meg apróra vágott hagymát. aztán ezt is kinyújtottam.



Az ovális alakra nyújtott tészta elöttem feküdt keskenyebb részével elöttem... Két keskeny szélét a képzeletbeli felezőig hajtottam, majd félbe és össze csipegettem a hajtást. Mindegyiknél így jártam el... Majd enyhén olajos lemezre fektettem őket a hajtással lefele.

Gyorsan dolgoztam vele ne induljon meg a kelési folyamat. Másik tepsivel letakartam és irány a hűtő.

Reggel mikor felkeltem gyorsan a sütőt elő melegítettem 240 fokra, amikor elérte a kellő hőmérsékletet a bagetteket kivettem a hűtőből, megvágtam a tetejüket s vízzel lespricceltem, a borító tepsit is alaposan bevizeztem és irány a sütő 40 percre. Az idő leteltével visszavettem a hőfokot 200 fokra és további 10 percig sütöttem. Amikor ez az idő is lejárt levettem a borító tepsit és vissza toltam további 10 percre ezzel az idővel le is járt a sütési idő. Pont úgy jártam el mint Gionetta és tökéletesen megsültek. Csodás illatuk volt :D

Rácson hűtöttem őket, közben hideg vízzel bespricceltem.

Kívül ropogós, belül nagyon puha finom bagettek lettek. Muszáj volt megkóstolnom nekem is őket és az eredménnyel abszolút meg voltam elégedve. Nem utoljára készült! Köszönöm Gionetta!!!

6 megjegyzés:

  1. Hm, most azt kell mondanom, hogy a tanítvány, lekörözte a mesterét. Aminek én nagyon, de nagyon örülök!!!! :-))) Izgalmas és nagyon szép bagetteket készítettél Tündi! Legközelebb én is készítek ilyen turbó bagetteket a la Tündi! :-)) Szívesen bármikor, bármit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gionetta Drága köszönöm a kedves szavaidat! Szívből ajánlom ezeket a turbó változatokat elkészíteni, nem fogsz benne csalatkorzni, épp annyira nem mint ahogyan én sem csalatkoztam a receptedben ;)

      Törlés
  2. De jó mindegyik:) Hálás lennék én is, ha néha valaki meglepne ilyen fincsi bagettekkel:)

    VálaszTörlés
  3. Én is bagettet sütöttem a minap... Nagyon guszta, főleg, hogy tele van minden jóval...

    VálaszTörlés