2012. november 22., csütörtök

Mákos margaréta


Megint Illéskrisznél nézelődtem, és szebbnél szebb dolgok között csorgattam a nyálam. Ezzel a mákos sütivel napokig szemeztem. Én nagyon szeretem a mákos süteményeket a családom is megeszi őket. A palacsintát például életem párja, csak mákosan eszi meg. Most is sütöttem palacsintát és ledarált mákot elé tettem, mert azt csak ő tudja tökéletesen betölteni magának. Kiskorúm meg felmászott a székre és kanállal elkezdte magába lapátolni a cukrozott darált mákot. Ezen felbuzdulva, kerestem az alkalmat arra, hogy elkészítsem ezt a finomságot.
Apácska születésnapján vacsora gyanánt tálaltam...

35 dkg tönköly lisztet kimértem a robi táljába, kis fészket alakítottam ki a közepén ebbe belemorzsoltam negyed friss élesztőt és fél dl langyos tejet öntöttem rá, no meg egy teáskanálnyi cukrot adtam hozzá legyen az élesztő gombának mit ennie :) Felfutattam így az élesztőt, 1 tojást felvertem villával és kb a felét belekanalaztam a lisztbe, 3 dkg cukrot adtam még hozzá fél kk sót, és a maradék 1,3 dl tejjel nyakon öntve jól kidolgoztam. Közben megolvasztottam 3,5 dkg vajat...Lassan bele csurgattam és teljesen eldolgoztattam ezt is a géppel.
Kelesztő tálba tettem és a duplájára kelesztettem a tésztát. Míg kelt elkészítettem a tölteléket annak úgyis hűlnie kell...

1 dl vizet felforraltam és 12 dkg cukrot felolvasztottam benne...20 dkg mákot összekevertem 1 csipet fahéjjal, és egy zacskó citromos cukorral( olyan mint a vaníliás cukor, csak citrom íze van, ha ilyen nincs akkor fél citrom reszelt héja kell) Keverte még hozzá 4 ek zsemlemorzsát és az egészet a cukros sziruphoz adtam. Alaposan összedolgoztam, nagyon srű massza lett belőle.. Félre tettem hűlni.

Megkelt a tészta, enyhén lisztes felületen átgyúrtam, és 10 egyenlő részre vettem. Mérleggel mértem, hogy egyformák legyenek...
Ezeket a darabokat korong alakúra nyújtottam és a tölteléket rápakoltam. Én a töltelékkel is tutira akartam menni, hogy mindbe ugyanannyi kerüljön így azt is 10 felé szétmértem... Tehát rátettem a tölteléket a tészta szélével betakartam összecsíptem, és hajtással lefele magam elé helyeztem. Kicsit meglapogattam, óvatosan, ki ne pukkadjon, bár a tészta nagyon jó így tartotta szépen, nem volt vele különösebb gondom.
Konyhai ollóval becsipkedtem körben egyenlő távolságra és ezeket a már szirmokat kihajtottam...
Enyhén vajas lemezre fektettem őket, a maradék tojást egy pici tejjel kikevertem, és lekentem a margarétáimat. Közepére egész mákot szórtam díszítésnek...

180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Nagyon ízlett a családomnak, a formázás különlegessé tette, már azon gondolkodom, milyen más ízben készítsem el. Valószínű diósan is ki fogom próbálni...

Krisztim! Köszönöm szépen a receptet és a remek fázis fotókat!!!

2 megjegyzés:

  1. Jaj de szépek lettek! Örülök, hogy ízlett! Nálunk is fogyott gyorsan... Ügyes vagy! :o)

    VálaszTörlés