2013. május 28., kedd

Epres rebarbarás pite



 
Dávidkám a minap koma asszonyomnál járt és haza egy csokor azaz 4 szál rebarbara szárral tért haza. Közölte, hogy az szééép :D

 Engem már régóta piszkált a rebarbara készítésének gondolata, de féltem tőle, mert úgy hallottam, hogy nagyon savanyú és én nem vagyok épp odáig a savanyú ízért. Na de gondoltam ha nem lesz jó hát legközelebb nem csinálok. Vettem mellé epret és hétvégi desszertnek elkészült.

Húú nagyot csalódtam, méghozzá pozitív irányba. Annyira finom pikáns lett, hogy be kell valljam egy szeletnél nem tudtam megállni :D

20 dkg epret felkockáztam, a rebarbarát zöldség hámozóval szépen megtisztítottam és centis darabokra vágva az eperhez adtam. 20 dkg cukorral megszórtam és félre tettem pihenni.

Eközben elkészítettem a tésztát. 20 dkg lisztet elmorzsoltam fél kocka vajjal(12,5 dkg) adtam hozzá még 6 dkg cukrot fél citrom hájat reszeltem hozzá. Kapott egy fél zacsi sütőport és egy zacsi vaníliás cukrot. 1 ek tejföllel lazítottam és egy tojás sárgáját is bele ütöttem. Össze állta a tészta.

A tészta egyharmadát elvettem, ezt hűtőbe tettem, a másik részét pedig két folpak között szép vékonyra kinyújtottam. Pite forma aljába papírt vágtam és a tésztát a fóliával bele fordítottam. Legközelebb elő sütöm majd egy picit a tésztát, ha te csinálod akkor tedd be 5-10 percre a sütőbe miután szépen eligazgattad a formába méretre szabtad és megszurkáltad. Sütheted vakon is, akkor alufóliát boríts a tésztára és babot vagy lencsét tölts bele és úgy süsd 10 percig. Akkor megtartja a formáját a tészta.
Na én most nem sütöttem elő de nem baj így is jó lett

Az eperről leöntöttem a levet amit eresztett, na jó nem mindet de a nagy részét. Majd rátettem még egy vaníliás cukrot és jó bő evőkanálnyi ami lehet lett inkább másfél főzős vaníliás pudingporral megszórtam és óvatosan, hogy a gyümit ne törjem összekevertem. Utána tésztára öntöttem eligazgattam, majd a maradék tésztából díszítettem a tetejét. Lehet rácsozni is, de én ilyen kis szívesre szerettem volna készíteni.



Tetejét villával lazán felvert tojásfehérjével megkentem, és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.

Hagytam kihűlni ami csak langyosra sikeredett, mert annyira finom volt az illata muszáj volt megvágni :D
Tejszínhabbal és friss eperrel tálaltam.
Barátnőm is itt volt nálunk ő is kóstolta, és nem győzte dicsérni. :D

1 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, imádom a rebarbarát eperrel:) Hétvégén készülök én is sütni valami ilyesmit, már alig várom és tuti, hogy egy szeletnél többet fogok enni:)

    VálaszTörlés