2013. július 27., szombat

Vargabéles Blogkostoló 10 re


Sajnos az elmúlt időben nagyon nincs időm kedvem vagy energiám blogolni. Februártól keményen tanulok nyelvtanfolyamon, és azóta is főzök minden nap, vagy épp másnap, de csak hamar gyorsan jól "bejáratott" étkeket készítek. Most két hét itthon voltam, de Zolcsimmal küzdöttünk, ugyanis megint a tüdeje makrancoskodik neki. Így most megint nem a gasztronómia volt az előtérben.

Viszont most mindenképpen szerettem volna valamit kipróbálni a játék apropójaként is, ami már 10. alkalommal fut. Majdnem lekéstem a jelentkezést, de szerencsére Kisildi még elfogadta így utolsóként befuthattam én is és Megfőzlek blogból választhattam is nekem tetsző étket amit elkészítve elétek tárhatok.

Nem volt egyszerű dolgom, mert mostanában többnyire paleó étkek kerültek a szóban forgó blogra kiposztolásra, nem mondom, hogy nem érdekes a dolog és egy próbát nem érne meg, de nem most. Most inkább majdhogynem igyekeztem a tutira menni. Aztán a sok sok finomság között megtaláltam a vargabélest.

Már régóta szemeztem vele és a Rákóczi túróssal is, de valahogy bonyolultnak macerásnak tűnt, és réteslappal még nem is dolgoztam. Jelentem hiba volt eddig várnom.
Ez a süti annyira egyszerű és finom és....

Na de már nagyon elnyújtottam a bevezetőt jöjjön inkább a recept és látjátok ti is mennyire nem nehéz sütike és kezdő konyhatündérek is bármikor... ;)

25 dkg cérnametéltet kifőztem vízbe sót nem tettem bele. Leszűrtem, hűtöttem... Eközben fél kiló túrót kikevertem egy 200ml es citromos joghurttal ( elvileg tejfölt kelett volna bele tennem de az nem volt itthon boltba menni meg már nem akartam így a joghurt került bele, no meg szándékomban állt bele citromhéjat reszelni, így adta magát a citromos ízesítés is. Nem tudom milyen lett volna tejföllel, de így hmmmm)
Két tojást szétválasztottam sárgáját a túróhoz adtam egy vaníliás cukorral és 10 dkg cukorral együtt. Alaposan össze kevertem, és a fehérjét habbá vertem összeforgattam, majd a tésztát is lazán bele forgattam.

A rétes lapot a tepsi nagyságára igazítottam( én 25X35 ös tepsiben sütöttem), négy rétegben tettem az aljába és a lapok közét olajjal lespricceltem, de olvasztott vaj is jó hozzá. Majd a túrós krémet a tepsibe öntöttem és a másik négy réteg tésztával befedtem, olajozva a közét mint az alján is. 200 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütöttem. Tepsiben hagytam kihűlni, ott szeleteltem és porcukorral megintve tálaltam.



1 megjegyzés:

  1. Remélem a kisfiad már jobban van és jóízűen majszolt ebből a finom sütiből!!!

    VálaszTörlés