2014. november 6., csütörtök

Csirkehúsos pite Blogkostoló 19



Gondoltam benevezek a játékra amin már oly sokszor részt vettem, hogy ez is picikét ösztönözzön. Na hát nem értem el a kívánt hatást....
Fortuna Fűszeres Gabi keze álltal kissé megviccelt :D Olyan blogot kaptam amit még nem ismertem, viszont az ízlésünk hasonló ennek következtében, szinte mind az összes recept egytől egyig valamilyen formában már nálam szerepel. Így igen csak nehéz feladat volt kiválasztanom azt amit most elkészíthetek.
Pite régen volt már...általában darálthússal készítem ezért most felkeltette a kíváncsiságom a Rendes csajoknál talált csirkehússal készült étek.


Elkészítettem és igazán nagyon finom lett...

A tésztát a nekem már jol bevált módon készítettem, de  az eredeti sem tér el tőle nagyban...

2 és fél csésze lisztet (2 csészényi fehér tönköly és fél csészényi teljes kiőrlésű) összemorzsoltam 10 dkg vajjal. Ráütöttem egy tojást, adtam hozzá egy teáskanálnyi sót és egy dl hidegvizet. Összedolgoztam gyorsan, majd lefóliázva hűtőbe tettem, legalább 30 percig hűtsük.

Míg a tészta hűsölt elkészítettem a tölteléket. 40 dkg kockára vágott csirkemellet lefűszereztem előre. Ízlés szerint fűszerezzük. Én most sültcsirke fűszersót, borsot használtam hozzá valamint egy kis petrezselymet.

Megtisztítottam egy nagyobb fej hagymát, felaprítottam, és kevés olajon megdinszteltem. Majd rádobtam a húst is, amit kicsit tovább mint fehéredésig elő sütöttem. Elfelejtettem szalonnát venni, ha van otthon akkor előbb azt olvasszuk ki a zsírján süssük a szalonnát és utána a húsit. De nekem most nem volt most updatelünk a feledékenységem miatt :D

A tésztát elnyújtottam úgy, hogy a formán túlra érjen. Átemeltem és úgy igazítottam, hogy a peremre is jusson.... Villával az alját megszurkáltam, és 180 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt elősütöttem.

Ezalatt egy pohár tejfölt kikevertem 3 tojással, pici sóval borssal és két gerezd zúzott fokhagymával kb 5 dkg reszelt sajtot is dolgoztam bele. Hozzá adtam a húshoz ... Majd ezt az egészet a még forró elősütött tészta közepére halmoztam, elegyengettem , megszórtam némi sajttal m ég a tetejét és vissza tettem a sütőbe további 25-30 percre.

Én mozzarella salátával fogyasztottam, a srácaim némi sültkrumpli társaságában. Hidegen és melegen is nagyon finom ;)

4 megjegyzés:

  1. Milyen jó, hogy ezt blogkóstoltad! Adtál egy jó ötletet a hétvégi ebédhez. Viszem is, köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Szia Tünde!
    Sajnálom, hogy ilyen nehéz helyzet elé állítottalak...
    Üdv: Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ägi! Kerlek ne erts felre, nem nälad van a hiba csak annyira eggyezik az izlesünk, hogy nälam is mär majd az összes recept megtalälhato ami nälad fent van. Ez nem baj :) Nem akartam bäntoan vagy felreerthetöen fogalmazni... Üdv Tündi

      Törlés