2016. november 11., péntek

Almás-diós pite

Van már fent egy almás pite receptem, de annak sem a képével, sem pedig a tésztájával nem vagyok elégedett .  Igy a családom mai desszertjéhez másik   receptet használtam. Nagyon jol kezelhető tészta lett. Szerintem abszolút megfelel minden pite töltelékkel . Gondolok itt túrósra, mákosra de cukor elhagyása után só hozzáadasával akár sós piteként is.

Hozzávalók :
   Tésztához:   
-60 dkg liszt (nálam tönköly )
-10 dkg cukot
-1 vanilias cukor
-1db tojás + 1 a kenéshez
-2dl natúr joghurt
-25 dkg vaj
-1 sütőpor

   Töltelékhez:   

-1,5 kg alma
-10 dkg dió darálva
-10 dkg cukor
-2 tk fahéj

Elkészítés: 

A liszttel a vajjat elmorzsoljuk. Hozzá  adjuk a többi tésztához  valót, és  gyorsan összeállítjuk. Fóliával letakarva hűtőben  pihentetjük. Amíg a tésztánk kipiheni magát elkészítjük a tölteléket.
Az almákat megtisztítjuk, és  nagylyukú reszelőn lereszeljük. A cukorral, és fahéjjal 4-5 perc alatt összefőzzük.
A tésztát ketté vesszük, két lapban kinyújtjuk. Az egyiket sütőpapiros(25x35cm es) tepsibe tesszük .  Megszúrkáljuk villával, jöhet a darált dió, és a töltelék .  Erre ráfektetjük a második lapot, amit megkenünk felvert tojással, és jó alaposan villával megszúrjaljuk, hogy a gőz távozni tudjon.
180 fokra előmelegitett sütőben 35 perc alatt szép aranybarnára sütöttem. Ha kihűl kockára vágjuk, és porcukorral hintve kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése