2016. december 10., szombat

Low carb kifli


Bizonyára a recept hozzávalóit olvasva lesz aki majd felhördül, hogy "te atya jó ég, hát a zab a lovaknak való és különbenis milyen magas már a szénhidrát tartalma".
Bizonyára ezek az illetők nincsenek tisztába azzal a dologgal, hogy bizony vannak jó és "rossz" szénhidrátok. Na a zabpehely a jók közé sorolható. Mert ugyan ebből a bűnös dologból tényleg sok található benne, de lassan szívódik fel, nem löki meg a vércukor szintet nincs inzulin sokk, és ezért sokkal késöbb leszünk éhesek is. Nagyon jól eltelít, tele van élelmi rostokkal, jót tesz a szívnek, és az érrendszernek. Na de ez a bejegyzés nem a zabpehely, és annak jótékony hatásairól szól, hanem szerettem volna kicsit előre elmagyarázni, hogy lehet egy péksüti low carb aminek valójában elég magas a szénhidrát tartalma. De pár darab ilyen kiflitől garantáltan nem megyünk fél óra múlva a hűtőhöz, azt kutatva mit is faljunk fel.

Hozzávalók:

- 20 dkg zabpehelyliszt(zabpehelyből kv darálóval darálom)
- 20 dkg teljes kiörlésű tönköly liszt
- 10 dkg tönköly liszt+ a nyújtáshoz
- 4 dl tej+ egy kevés a kenéshez
- 1 zacsi instandt élesztő
- 2,5 dkg vaj
- 1,5 tk só
- 1/4 tk édesítő
- 1 ek glutén ( elhagyható)

Elkészítés:

A hozzávalókból tésztát dagasztunk. Nekem először elég lágyra sikerült, mert a tönköly lisztet ki is akartam hagyni, ezért tettem bele a glutént. Ha az nincs benne, a kész eredmény elég morzsálódó lesz. De kénytelen voltam kicsit még lisztezni...( ezért a glutén elhagyható, mert a sima tönköly lisztben van annyi sikér ami összefogja a tésztánkat) Szóval ha neked is lágy és ragad tégy hozzá  egy pici lisztet még, de ne túl sokat, hogy azért ruganyos legyen a tésztád.
Én nem kelesztettem.... Csak annyi ideig pihentek amíg a sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A kész tésztát 18 egyenlő részre mértem. Ha szép egyforma kifliket szeretnél jó, ha mérleggel kiméred. Majd ezeket a gombócokat olyan vékonyra nyújtottam, lefelé keskenyedő ovál formába amilyen vékonyra tudtam. Majd a sélesebb felétők kezdve szorosan meg-meghúzva feltekertem. Kifli formásra hajtottam. Sütőpapirral bélelt tepsikre sorakoztattam őket. Most kapcsoltam be a sütőt, és felfűtöttem 200 fokra. Tejjel lekentem a kiflikéket... A sütő aljába egy hőálló edénybe vizet tettem,,,,
20 perc alatt szép pirosra sütöttem a kívül ropogós belül finom puha kiflikéket. Aki még nem evett ilyen jellegű péksütit annak bizonyára fura lesz, hogy nem olyan laza felfújt a belseje, de ez is nagyon finom tud lenni egy kis vajjal megkenve vagy tojáskrémmel tunkolva. De kiváló lehet kv mellé is majszolni.Nem lesznek nagyok így a kiflik, ha hagyományos nagyobbakat akarsz akkor vedd csak 9-10 felé a tésztád.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése