2016. december 10., szombat

Túrós-sajtos zabpehely pogácsa ( low carb)

Ma vendégek voltak nálunk. Volt torta amiből én nem ehettem, de sütöttem egy nagyon finom túrós- sajtos pogácsát. Természetesen mi másból mint zabpehelylisztből. Mindenki kétpofára tömte. Akkor volt nagy meglepődés amikor lazán elkezdtem enni belőle.  Akkor esett le a vendégeknek, hogy ez bizony nem hagyományos pogácsa. 😁

Hozzávalók :

- 25 dkg zabpehelyliszt
- 25 dkg túró  ( krémes )
- 25 dkg vaj
- fél  kocka friss élesztő
- fél dl tej
- 1 tk só
- 5+ 10 dkg sajt reszelve
- 1 tojás + 1 a kenéshez
- 1 kk cukor
- 1 ek glutén

Elkészítés :

A pici cukros langyos tejben elmorzsolom az élesztőt, és hagyom hogy felfusson. Ez a picike cukor kell bele , mert különben az élesztő meg sem mozdul. A zabpelyhet kv darálón  ledaráltam, és a  hozzávalókból gyorsan tésztát gyúrtam. Fél  órára hűtőbe tettem .  Majd lisztezett felületen, kb 1 cm vastagra nyújtottam, tetejét éles  késsel berácsoztam. Csinos kis pogikat szaggattam, amiket sütőpapiros lemezre sorakoztattam. Lekentem tojással , és  bőven megszórtam  sajttal. 200 fokra melegitettem a sütőt és 20 perc alatt szép pirosra sütöttem a pogikat. Rácsra szedve hűtöttem.... Langyosan is kóstoltam , de hidegen jobban ízlik .  Melegen nagyon érződik a sok vaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése