2017. január 31., kedd

Túrófánk ( low carb)

Nincs mit ragozni rajta. Ma már semmi sem lehetetlen... Tele az internet jobbnál jobb receptekkel, csak keresni kell, és talál is az ember szép számmal. Van ami jobb van ami kevésbé. Ez a jobb kategóriába tartozik. Legalábbis nekem bejött, kiskorú húzta a száját. Pasi... ;)
(az ötlet a style.hu oldalról való)

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró ( én német krémeset használtam)
  • 3 ek zabpehely
  • 3 ek zabpehelyliszt ( zabpehelyből daráltam)
  • 1 tk zéró u1 cukor ( vagy izlés szerint más édesítő)
  • vanília aroma
  • 2 db közepes nagyságú tojás
  • 1 tk szódabikarbóna vagy sütőpor ( nekem ez utóbbi volt)
  • olaj a sütéshez


Elkészítés:

Az összes hozzávalót egészen egyszerűen össsekeverjük egy tálban. Egy ragadós masszát fogunk kapni, de ettől ne ijedj meg. Pihentesd pár percig, annyi pont elég amennyi idő alatt az olajat felhevíted. Ne legyen se túl forró se túl hűvös mert akkor a fánk vagy megég a külseje a belseje viszont lágy marad vagy pedig túl sokáig lesz az olajban és magába fogja az olajat szívni. Én 5 ös fokozaton sütöttem a villany tűzhelyen.
Vizezd be a kezed csepektesd le a felesleget és a masszából csinálj gombócot. Nem lesz tökéletes de majd az olajban igazodik ám. Ha undorodsz bele nyúlkálni, mert mázgás meg minden akkor két kanalat nedvesíts és azzal tedd a masszát az olajba. Akkor nem lessz ugyan gombóc hanem olyan kis nudlikák, de az az élvezeti értékén semmit nem fog változtatni, a kezed viszont tiszta marad.
Szóval pár perc alatt süsd szép arany barnára, majd szedd ki papírra és csepektesd le. Ezután vagy hempergesd eritrites vagy xilites ( attól függ te melyiket használod) édesítőbe, vagy egyszerűen edd cukormentes lekvárral. Az édesítőbe esetleg fahéjat is keverhetsz azzal még jobb. Én úgy is próbáltam....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése