2017. február 7., kedd

Túrós édes tojástekercs ( low carb)

Ritka esetek egyike, hogy egy recepttel nem boldogulok. Ripostban találtam (és utána még számos másik internetes ujságban utána néztem, és mindenhol ugyan ezekkel az arányokkal szerepelt szinte az egész szóról szóra) felhő rétes néven.
Namármost én neki is veselkedtem, kevés alapanyag, 0 szénhidrát, túrós finomság. Gondoltam ma egy ragu leves méltó kisérője lehet ( hamár a fiúk palacsintáznak nekem is legyen valami jó).
Szerencse, hogy a közelmúltban volt szerencsém tojás tekercshez így azonnal feltaláltam magam, ugyanis az eredeti összetevőkből, képtelen voltam feltekerni. Így gyorsan adtam hozzá egy kevés lisztet, jelen esetben tönkölyt, és így már teljesen jó lett. A 0 ch-s mívoltját ugyan elvesztette, de még ígyis jócskán a low carb kategóriába fér :D

Hozzávalók:

  • 50 dkg túró ( nálam német krémes, ha darabos magyarral csinálod 2-3 ek tejföllel lazítsd)
  • 4 nagy vagy 6 kis tojás
  • édesítő izlés szerint ( én zéró u1 cukrot használtam 2x2 tk )
  • 3 ek liszt ( Norbis liszt, tk, vagy tönköly, zabpehelyliszt)
  • 1 citrom reszelt héja


Elkészítés:

25 dkg túrót, a tojással és az édesítővel, a liszttel és a citrom héjával krémesre keverjük. Ha magyar túróval dolgozunk akkor érdemes botmixerrel neki esni, hogy jó krémes legyen, plusz a tejföllel picit lazítsuk.
A másik 25 dkg túrót keverjük ki ízlés szerint édesítővel, reszeljük bele a citrom héjat.
A tésztát palacsinta sütőbe süssük. Picit megolajozva a sütőt kanalazzunk a tésztából. Úgy számoljuk, hogy ebből az adagból 3 tekercs jön ki. Szóval bele kanalazzuk a tésztát eligazgatjuk a serpenyőben. Csak az egyik oldalát sütjük meg. Még a sütőben rákanalazzuk a tölteléket, feltekerjük és enyhén kiolajozott jénaiba pakoljuk. 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt rásütünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése