2017. március 7., kedd

Szénhidrát mentes " tészta" ( low carb)

Nem szeretem az olyan recepteket amiket ha megnézem a képet csoda jól kinéző ételt látok. Megnyitva pedig úgy kezdődik, x dkg ilyen olyan női esetleg férfi névvel ellátott mix-max keverék ami persze hiper-szuper titkos. Na de vannak ezek között is olyanok amik a hétköznapi ember számára is elérhető alapanyagokból készülnek. Ilyen az utifűmaghéj is. Nagyon reformnak hangzik, pedig már minden szuper, hiper marketben megvásárolható. 
Ez a "tészta" annyira egyszerű, mintha kb csak egy adag száraz "normál" tésztát főznél ki. Még csak arra sem kell ügyelni, hogy túl ne főzd.
Belinkelem IDE az oldalt ahonnan én is készítettem, jó kis videó is van hozzá...

Hozzávalók:

  • 1 db tojás
  • 250g kókusztej ( én sima 1,5 ös tejjel csináltam, de állítólag vízzel is jó)
  • 3g só
  • 25g utifűmaghéj 
Elkészítés:

160 fokra a sütőt előmelegítjük. A tojást, a tejjel, és sóval 5 másodperc alatt összeturmikszoljuk ( szerintem villával is fel lehet verni). Majd az utifűmaghéjat gyorsan határozott mozdulatokkal a tejes, tojásos léhez keverjük. Gyorsnak kell lenni, mert hamar megszívják a rostok magukat, és összeáll.
Egy szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire kiöntjük, kissé eligazgatjuk, majd 10 percre betoljuk a sütőbe. Az idő lejártával kivesszük, hűlni hagyjuk, majd feltekerjük, mint a palacsintát. Egy éles késsel tetszőleges vastagságú csikokra vágjuk...
Az így elkészült "tésztából" bármilyen tésztás ételt készíthetünk. Én például tejszínes gombás csirkemellel fogyasztottam, de akár mákos tésztának, diós tésztának, vagy túrósan is fogyasztható. Ha nem feltekerve daraboljuk hanem lapokra akkor még egy lasagne is összerakható belőle. Kockára vágva káposztás tésztának is eltudom képzelni. De akár cukormentes lekvárral töltve derelyeként is fogyasztható. Persze az édes változatokat édesítővel és nem cukorral értendő :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése