2017. május 5., péntek

Nutellás smile linzer


Kisebbik gyermekem április 12. én betöltötte a 8. életévét. Ez alkalomból a suliba sütit vitt. A tanárnőnek az a kérése, hogy lehetőleg ne legyen nagyon krémes, ne kenjenek össze vele a gyerekek mindent, és olyan legyen, amit a gyerek kézbe tud venni, és elfogyasztani. Mindenki muffint visz, mert az minden kritériumnak megfelel. Na én meg juszt sem akartam beállni a sorba. Pár napig törtem a fejem, aztán eszembe jutott a linzer. Viszont ugye a legtöbb gyerek, (köztük az enyém) nincs nagyon oda a lekvárért. Viszont a nutellát mindenki szereti, és a linzer sem haragszik meg érte. Oké ez idáig meg is volna, na de milyen legyen? Sima kör? hm.... Virágos? Fiúnak? na nehehemm...
Egy ismerősöm javasolta, hogy csokival rajzoljak a linzerekre szemet, szájat. Na ez jó ötletet adott, de nem rajzoltam, hanem kiszúrtam. Együtt készítettük a kiskorúval, és annyira élvezte, hogy azóta többször kérdezte, mikor csinálunk megint smilekat :D

Hozzávalók:

  • 80 dkg liszt
  • 50 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 2 db tojás
  • 2 db vaníliás cukor
  • pici vanília aroma
  • nutella
Elkészítés:

A vajat, a liszttel elmorzsoltam. Hozzá adtam, a cukrot, a vaníliás cukrot, az aromát és a végén a tojásokat. Gyors mozdulatokkal összeállítottam a tésztát, majd fóliával letakarva hűtőbe tettem úgy 2 óra hosszára. 
Amikor haza ért a pasipalánta a suliból neki álltunk... 2-3 mm vastagra kinyújtottam, és egy pezsgős pohárral kiszaggattam. Pont megfelelő nagyságú volt :D
A gyerkőc vastag koktélos szívószállal szemet szúrt a kiszaggatott korongok felére vagy egy szemet és késsel csukott szemet vágtunk mintha kacsintana. Majd egy kanál segítségével megcsináltuk a mosolyt is a kis fejekre. Sütőpapiros lemezre sorakoztattuk őket és 200 fokon 10 perc alatt szépen megsütöttük. Amikor kisültek hagytuk őket hűlni, és nutellával szépen összeragaztgattuk a mosolygós és a teli részeket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése